Acționăm pentru viitor mai bun

prin transformarea educației, antrenând minți și inimi și susținând copiii în devenirea lor ca ființe umane mai înțelepte și mai pline de compasiune.

Acordăm prioritate stării de bine a educatorilor

fie ei profesori, părinți sau facilitatori, în această călătorie de transformare.

LEARNING TAPESTRY

THE FUTURE OF EDUCATION

Join us for a conference on educating the heart and mind

5-6 June 2024, Bucharest 

PARTNERS

DESPRE NOI

Fundația Verita a fost înființată în urmă cu peste 11 ani. De-a lungul anilor și prin intermediul numeroaselor proiecte la care am lucrat, am rămas fermi în convingerea noastră că educația socială și emoțională, înțeleasă și integrată în mod corespunzător cu cea academică, este un catalizator pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor, indiferent de mediul lor social.

Ne-am angajat să împuternicim profesorii și părinții în eforturile lor de a gestiona procesul de învățare. Ne concentrăm în special pe educatorii din școlile publice. Eforturile noastre presupun recunoașterea factorilor de stres complex și implementarea unor metode individuale, de grup sau sistemice pentru a crea spații de siguranță fizică, mentală și emoțională pentru educatori și elevi.

Ca echipă, ne străduim să rămânem curioși, pasionați, încăpățânați, plini de compasiune, atenți și inimoși față de munca noastră delicată și cu impact pe termen lung.

EDUCAȚIE ȘI FORMARE

Fundația Verita este afiliată Centrului pentru Știință Contemplativă și Etică Bazată pe Compasiune al Universității Emory. Oferim ateliere de lucru, formare pentru facilitatori și sprijin pentru două programe principale: Învățarea socială, emoțională și etică (SEE Learning®) și CBCT® (Antrenarea compasiunii în abordare cognitivă).

SEE Learning, un program inovator de educație pentru clasele 0-8, oferă o abordare universală, bazată pe știință, menită să includă dezvoltarea etică holistică a copilului în procesul de educație.

SEE Learning extinde domeniul învățării socio-emoționale (SEL), pornind de la noile progrese în practica educațională și cercetarea științifică.

Principalele componente suplimentare includ:

  • Antrenarea atenției și a conștientizării
  • Compasiune pentru sine și pentru cei din jur
  • Intervenții bazate pe înțelegerea traumei și a rezilienței
  • Gândire sistemică
  • Discernământ etic

SEE Learning oferă educatorilor un cadru cuprinzător și un curriculum atractiv. Programul îi motivează pe elevi să se implice în mod etic și plin de compasiune ca membri ai comunității globale.

SEE Learning este rezultatul colaborării unei echipe internaționale formată din editori de programe școlare, profesori și experți în educație, psihologia dezvoltării și neuroștiință.

CBCT® oferă o metodă cuprinzătoare de antrenare a compasiunii care se bazează pe tradițiile contemplative străvechi și este susținută de cercetări științifice actuale în domenii precum biologia evoluționistă, psihologia și neuroștiința. CBCT® este dezvoltat ca un program secular, un program care introduce practici ce pot ajuta orice individ să își consolideze abilitățile interioare, legate de compasiune și reziliență. Compasiunea nu aparține niciunei religii sau tradiții. Este o capacitate a inimii pe care o putem consolida prin practică deliberată.

"Compasiunea" poate avea înțelesuri diferite în contexte diferite. Pentru a clarifica ceea ce înseamnă pentru CBCT® (Antrenarea compasiunii în abordare cognitivă) - compasiunea este preocuparea plină de afecțiune care se manifestă atunci când suntem martorii suferinței altora și ne simțim motivați să o ameliorăm. Deși a fi martor la suferința altora poate duce, de asemenea, la reacții precum suferința sau copleșirea sau chiar mila, compasiunea este unică. Ea este pozitivă, proactivă și energizantă.

CBCT® este unul dintre cele mai cercetate programe de cultivare a compasiunii, cu următoarele rezultate:

  • scăderea semnificativă a: biomarkerilor de stres și a răspunsului inflamator, a depresiei, a singurătății, a simptomelor stresului post-traumatic.
  • creșterea semnificativă a: compasiunii și a activității neuronale aferente, empatiei și a activității neuronale aferente, compasiunii de sine, speranței.

SEE Learning la nivel global

0
de țări care accesează SEE Learning
0
de facilitatori certificați
0
de afiliați internaționali
0
școli care au implementat programe SEE Learning
0
limbi în care a fost tradus curriculumul
0 mil
de copii care au accesat programe SEE Learning

SEE Learning în România

0
facilitatori certificați nivel 1
0
facilitatori de nivel 2 în formare (formatori de formatori; facilitare în limba română)
0
de cadre didactice din școlile de stat familiarizate cu SEE Learning
0
de facilitatori SEE Learning nivel 1 în formare prin Fundația Verita
0 k
de ore de experiențe de învățare socio-emoțională livrate în sălile de clasă
0
de copii participanți la orele de SEL

Antrenarea compasiunii în abordare cognitivă

elaborat în 2004
evaluarea de impact continuă de la crearea sa
2 instructori CBCT în formare în România

Resurse

De-a lungul timpului, am creat o serie de ateliere, experiențe de învățare, practici și resurse materiale pentru adulți și copii. Rolul acestora este de a sprijini procesele de învățare adaptate la nevoile și timpul celor care doresc să se implice.

Sprijiniți-ne activitatea

De ce ați susține o astfel de inițiativă pe termen lung?

Cercetările arată că implementarea SEL în sălile de clasă are:

Rezultate pozitive pentru copii

crește reziliența și antifragilitatea

îmbunătățește abilitățile cognitive

reduce consecințele comportamentelor maladaptative

Impactul economic

Pentru fiecare dolar investit, s-a realizat o economie de 22,22 dolari. (Analiză beneficiu-cost realizată de Washington Institute for Public Policy, decembrie 2018) *Mark Greenberg, 2023

Efect de propagare

Experiențele de învățare socio-emoțională și etică sunt oferite de educatori și părinți, care își asumă rolul de facilitatori - procesul propriu-zis de a deveni facilitator (minim șapte luni) le oferă cunoștințe și instrumente care le sporesc conștientizarea de sine, compasiunea și angajamentul etic.

Copiii vor deveni adulți - adulți care vor avea instrumentele necesare pentru a-și contempla lumea interioară și pentru a face față mai bine adversității, care vor fi mai deschiși la munca în echipă, la înțelegerea interdependenței lumii în care trăim; adulți care înțeleg necesitatea de a dobândi competențe esențiale, parte din înțelepciunea de care vor avea nevoie pentru a naviga într-un viitor incert - gândire critică, cooperare sau angajament realist.