Service Learning

Învățarea prin servicii aduse comunității este definită ca fiind: "O formă de educație experiențială în care învățarea are loc printr-un ciclu de acțiune și reflecție, deoarece elevii încearcă să atingă obiective reale pentru comunitate și o mai bună înțelegere și abilități pentru ei înșiși."

CE ESTE DE FAPT ÎNVĂȚAREA PRIN SERVICII ADUSE COMUNITĂȚII?

Serviciul comunitar este parte a sistemelor educaționale de ani buni. Dar ceea ce duce la învățarea prin servicii aduse comunității la nivelul următor este faptul că acesta combină servirea comunității cu structurarea materiei, evaluarea și reflecția academică întâlnită de obicei în învățarea bazată pe proiect.

Într-o unitate de învățare prin servicii aduse comunității, obiectivele sunt clar definite și există multe tipuri de proiecte ce pot fi preluate de copii în sălile de clasă. Copiii pot fi implicați în probleme directe care sunt mai personale și se desfășoară față în față, cum ar fi lucrul cu persoanele fără adăpost. Implicarea poate fi indirectă în cazul în care elevii lucrează la probleme mai complexe, poate o problemă locală de mediu.

Prin intermediul Fundației Verita, dorim să oferim studenților noștri multe oportunități de a se implica în proiecte de învățare prin servicii aduse comunității care, pe de o parte, vor avea un impact în comunitatea noastră dar vor avea de asemenea și un impact profund asupra minții și inimilor copiilor noștri, pe măsură ce cercetăm și apoi reflectăm la provocările cu care se confruntă alți oameni și copii, învățând astfel despre empatie, compasiune, recunoștință și responsabilitate civică.

PROIECTE DE ÎNVĂȚARE PRIN SERVICII ADUSE COMUNITĂȚII CU ELEVII ȘCOLII

În ultimul semsetru al anului 2018, am avut un proiect pe termen lung cu Anul 4B și copiii de la Adăpostul pentru copiii străzii din sectorul 5.
La prima ediție am avut 15 copii care au fost la școala noastră, iar copiii noștri uimitori din anul 4 B le-au servit masa de prânz și apoi s-au jucat în parc împreună.
Am fost cu toții impresionați de cât de calzi și grijulii au fost copiii noștri cu oaspeții noștri și am decis ca data viitoare să îi vizităm noi la adăpost.

O a doua întâlnire a avut loc la adăpost. Studenții anului 4B au petrecut o după-amiază împreună cu prietenii lor. Ei au donat articole esențiale copiilor și au învățat mai multe despre viața prietenilor lor. Toți copiii s-au jucat împreună și toată lumea a fost tristă să-și ia rămas bun. Copiii au făcut deja planuri de a petrece o altă zi cu prietenii lor în luna mai!
Și am făcut-o! Studenții noștri au organizat un picnic pentru prietenii lor din adăpostul pentru copii.

Mâncarea a fost delicioasă și a fost pregătită de bucătarii nostri mici minunați din anul 4B! Au avut salată, sandvișuri, fructe și limonadă proaspătă.

După ce au servit masa, toți s-au jucat împreună în parc și au făcut ca legătura dintre ei să crească și mai puternică.

Vremea a fost perfectă, mâncarea delicioasă, iar parcul a fost plin de râsetele și bucuria copiilor.