PROIECTUL EDUCARING

In Romania, in fiecare an, mai mult de 500 de profesori si educatori isi abandoneaza profesia din cauza stresului. Procentajul este mai mare in zonele rurale decat in cele urbane. Rezultatele PISA plaseaza Romania la coada listei in ceea ce priveste rezultatele la examenele de Matematica, nivelul fericii in scoala si sentimentul de apartenenta.

Emoțiile se află în centrul a ceea ce fac profesorii și de ce o fac. Învățătorii vin la clasă cu visul de a schimba șansele copiilor dezavantajați, inspirând dragostea pentru învățare si dezvoltând gândirea critica.Din păcate, cercetările arată că 40-50% dintre profesori vor părăsi catedra în primii cinci ani. Stresul în rândul profesorilor a atins niveluri fără precedent și, potrivit celui mai recent studiu MetLife mai mult de jumătate dintre profesori au raportat "stres major cel puțin câteva zile pe săptămână". Predarea este o practică emoțională, iar profesorii au nevoie de sprijin în întărirea abilităților lor sociale și emoționale pentru a gestiona stresul care vine cu profesia lor și pentru a rămâne în aceasta profesie pe termen lung.

Competențele sociale și emoționale (SEC) sunt esențiale pentru a evita epuizarea și pentru a spori bunăstarea profesorilor. Fiind capabili să ne conectăm cu propriile noastre emoții și sentimente înainte de a reacționa la comportamentul neadecvat al elevilor, găsirea unor modalități de relaxare după o zi obositoare sau identificarea stimulilor noștri interni sunt modalități prin care să ne folosim inteligența emoțională pentru a ne simți mai bine cu noi înșine și cu lumea din jurul nostru.

Dacă elevii urmează să se afle într-un mediu de învățare eficient, ei au nevoie de profesori care au acces optim la baza lor de cunoștințe și de asemenea să fie deschiși către învățare ei înșiși. Autorii au constatat, de asemenea, că problemele mai grave de sănătate, cum ar fi bolile cardiovasculare și tulburările gastro-intestinale, au fost ameliorate de factorii psiho-sociali - rețele sociale puternice și sprijin.Murray-Harvey (2010) a constatat că atât rezultatele academice, cât și bunăstarea socială și emoțională în școală au fost "influențate fără echivoc" de calitatea relațiilor dintre profesori și studenți. Ea concluzionează că școlile trebuie să acorde mai puțină importanță problemelor de control și mai mult competențelor necesare pentru a se conecta în mod semnificativ cu elevii.

Fundatia Verita a identificat 3 pasi pentru a rezolva aceste probleme:

1. Asigurarea nevoilor de de bază pentru copiii defavorizați și familiile acestora din satele din România. Dragostea pentru învățare nu poate veni pe stomacul gol.

2. Formarea in educație socio- emoțională a educatorilor din școlile publice. Trauma necesită vindecare, inimile caută o conexiune și pentru a avea concentrarea necesara de a învăța să citească și să scrie, acesti copii au nevoie să invete într-un mediu sigur din punct de vedere fizic si emotional.

3. Reproiectarea si renovarea sălilor de clasă precum și furnizarea de materiale educaționale pentru școlile publice din sate."